mak cik dan kipas

alhamdulillah =)
finally tamat juga riwayat anatomy yg sgt mghantui diri yg kerdil ini
cerita ju-on pon x cukup puaka mcm anatomy huhu
smpai dba tido pon mimpi pegi exam anatomy xbawa pensil
mau berpeluh2,trus bgun gelabah2 beruk
kot la bila dh terkejut tu dia nk bgun smbung bc buku,xde mknanya jang

dia tido balik,mungkin nak mimpi dia pegi pinjam pensil dgn kyu hyun(super junior) plak kot

hebat btol panahan anat nieh
yela,5 buku kot nk kena cover
head and neck,abdomen,pelvis,neuroanatomy dan embryology
head and neck je aku go through dgn agak btol2
yg lain,hampeh(4 buku aku cover dlm sehari)
mmg tercabut biji mata aku terjatuh lintang-pukang atas buku
tp aku sempat kutip dan masukkan balik kt tmpat asal dia
tu la padahnya bila org study,kita lyn cerita family outing hohohoh

pkul 3 pagi org lyn mimpi,aku lyn buku neuroanatomy!

hbes exam written anatomy semalam,aku,dba and sue pergi r
egab son
(tempat shoping plg popular kt abbasiyah)
aku ngn diba mmg plan dari smlm lagi nk pergi situ
kita org dh jnji,boleh jwb ke xleh jwb exam,kena jgk pegi regab son
yela,bekalan mkanan kami dh habis
mau meleleh air liur lapar punya pasal

turun je dri bas,kita org trus menuju ke regab son
wlopon time tu perot tgh menari salsa dance
aku biarkan saja

rmai btol org hari tu,ada sale katanya
ada aku kesah?
kesah la jgk sbb smua troly hbes,kami terpaksa menggunakan khidmat bakul(raga)
berat bukan main lg,sabar jela

kami berpecah mncari bekalan mkanan masing2

maklumla akaun bank kan lain2
mcm2 brg rumah kita org bli
ayam ada,chicken panee ada
teringat pulak pak cik xde gigi kat astro tu ckp

mcm2 adaaaaaa!!
diba shopping brg persendirian dia bnyk gila
air apple berkotak2,biskut,maggie ishhh2 xsihat lgsong

agak2 arr dba,taula peminat setia indo mie goreng pon
tp jgnla tunjuk sgt,smpai 5bgkus kau beli.
tgok aku,beli biskut sekotak je
dgn air pepsi 1 tin tuk mkan kt kfc japg
air pepsi kt kfc mahal wehhh...

xpela,nk jadi ceritanya
dh hbis pilih2 brg,kita org pon beratur la nk byar
mencabar btol,smua kaunter penuh

bkn setakat penuh,pnjang lak tu
brapa hari bulan ea hari tu?
org mesir dpt gaji ke apa
xpela,kita org pilih la 1 kaunter dan bratur dgn penuh sabar
kami org ke-5 kot
depan kita org ada kakak indon
dy beli coklat,ckit ja brg dia,pegang ngn tgn ja
kami nie penuh seraga

mmg xckup tgn la klau nk pegang ngn tgn
smpai ja turn akak comel tu,ada sorang mamat arab nie dtg
dia carry 4 tin coca-cola
dan dgn slumber mcm badak ptong turn akak tu
dia bwat muka kesian mintak simpati akak tu nk byar dulu
dia ckp brg dia ckit

haishhh akak indon tu cepat btol cair ngn pjuk rayu lelaki badak itu
xpela,kita org pon relakan jela

dba beratur pegang raga,aku berdiri sebelah smbil usha2 jejaka arab
keja x berpaedah aku bwat,malaikat belah kiri mesti bz menulis time tu huhu
tb2 ja dba ckp sumting dgn penuh emosi

"ehh mak cik nie nk main ptong barisan plak!!"

aku pandang sebelah mata ja mak cik tu..aku perasan ja mak cik tu dtg dari kaunter se
belah dan nk ptong line kita org.hey mak cik!!dh mcm prangai bdak2 sek rendah beratur nk beli air sirap kat kantin!!main potong2 plak!!(tp dlm hati saja la aku berani berkata2)
dba dh mula bengang.kami rapatkan raga kat belakang akak indon.mak cik tu mula bersuara kasihan menagih simpati kita org

"mungkin ana ba`diha,dah bas wa mirwahah"(mungkin saya slpas dia,ini saja dan kipas)

dia ckp smbil tnjuk brg dia,ada 2 ketul benda apa ntah,xsempat nk belek dan sekotak kipas di ats lantai
dba dh nk stat mngamok,aku pndang ja mak cik tu
lg kita org diam,lg dia tolak2 kotak kipas tu kt diba smbl merayu2 nk byar dulu

entah mcm mana aku baik sgt hari tu,aku pon ckp la kt dba

"bg jela weh"

kami pon mengalah...pasrah di situ

pastu tiba2 ja!!

aik,ada lg sorg mak cik melekat belakang dia!!
entah dtg dari mana ntah,xperasan plak
tau dy ckp apa kt kita org??


"ana ba`diha"(saya slepas dy)

aik mak cik nie,kami dh kasi can kt sorg,dia bwak geng plak

diba dgn nada geram mereply pantas


"ana qablaha"(saya sebelum dia)

haaa mmg btol pon,mmg kami yg sebelum mak cik kipas tu pon

tak semena-mena,mak cik lg sorg tu meninggikan suara dia yg agak garang t
u

"ana ba`dihaaaaaaaaaaa"

haaaa sudah!!aku dah cuak!!bersembur darah kt muka nie haaaa
nk lwan blik,xberapa nk fasih,satg kena gelak ja

tp mak cik nie main kasar,entah dtg dri mana,nk marah2 org plak
aku gila berdebar!!dba mmg tgh bengang time tu
aku malas nk gaduh2
aku ckp kt diba


"biar jela bah mak cik nie,kau xtahan kau gi luar,meh aku byr"

yg bestnya,time tu berebut2 aku ngn mak cik tu nk letak raga ats kaunter hhahaha
clap2 leh terpelok akak jga kaunter tu

tp xpa,aku mengalah jela sbb mak cik yg awal td tu ckp,kasi la can kt org2 tua nie
dlm hati,dh tua,jd la contoh ckit
org lain pon beratur jgk


no hal la,aku mengalah saja
dba dh tersandar kt kaunter sebelah yg close
diam saja dia smbil cekak pinggang,tiada reaksi
aku tau dia bengang,dhla tgh lapar

bru hbes exam written anat plak tu!
bengang sama mak cik2 itu dan aku juga,yg senang2 mengalah huhu
sori dba....i luv u!!

akhirnya,smpai jugak turn aku nk byar

mak cik tu tgh susun2 brg dlm plastik
kebiasaan di sini,bila beli brg,brg tu kita ltak sndiri dlm plastik

lain benar dgn mlysia kan?inilah mesir
diba berdiri belakang mak cik tu,pandang ja mak cik tu bwat keja
aku plak bz kluarkan brg dari raga tuk di cek harga dan bayar
mak cik itu pon berlalu pergi dgn brg2nya
diba plak amek alih masukkan brg dlm plastik
siap2 byar kami pon kluar.

dba masih bengang,aku cuba memujuk

"dah2 la tu,jom2 kita pi mkn kfc heheheh =)"

smbil jln menuju kfc,dba membebel pasal mak cik td
xhbes lg rupanya marah dia
yela,sapa xmrh,main suka hati ja potong2 turn
org lain pon penat,org lain pon rushing jgk
kalau dia anak bos regab son xpe jgk..

on da way nk gi kfc,lg sekali perasaan diba dipermainkan!!

"ha tu mak cik td!!tgok tu!!mana kipas dia?mana?mana?"

dia nmpk mak cik yg pertama td,yg beli kipas tu

tp yg pliknya di situ,tiada kipas bersamanya!!!!!!
ohhhhhh,aku yg mula2 xbengang dh mula bengang
rupanya2 kipas tu mak cik no 2 yg punya!!!
apa jenis taktik la dia org guna nk tipu kami budak2 hingusan nie huhuhu
kami berdua pasrah menuju ke kfc...

di kfc,mak cik2 td punya kes jgk mnjadi feveret utk diperbahaskan

bahas punya bahas
bincang punya bincang
btmbah2 memuncak2 api kemarahan aku
tiba2 dba ckp...

"yat nk tau 1 benda x.dba punya geram td,time mak cik tu nk kluar lpas dia letak barang dlm plastik,
dba pegi belah dia,bru lega hati dba!!jahat kan dba??"

ok kelakar di situ.hahahahahahah tergelak aku,kalau bukan itu kfc,aku dh guling2
dh ats lntai gelakkan si diba nie
sempat lg dia pegi blas dendam kt mak cik tu hahahahahaa
terbaek!!



sedikit suasana time oral anatomy td


diba sedang dioralkan oleh Dr Salwa


p/s:sila kemas buku anatomy masuk dlm kotak ya!!teheeeee =)



imtiyazismail
30062010
11.00pm






2 comments:

Sarah Mustaza said...

HAHAHAHA....klaka la cite ni!
Nasib baik blakang makcik tu xde cucu cicit dia beratur. Kalau x, memang patut pun korang mengamuk. Hahahaha...

imtiyazismail said...

geram btol sarah!!
boleh dia bwak geng hahaha
dhla lpas written anat kan,
taula emosi masing2 mcm mna...hahahah
saba je la ea...