Rezeki dan hikmah...

hye kawan2...kita ketemu lg :)
nie lah bila org xdak keja,dok sorang2 plak,megi pon dh makan,update blog jelah yg nmpk bermanfaat ckit.
haaa entry kali nie sedikit sbanyak agak bertemadun rasanya.
teringin nk share cerita ckit utk dikaitkan dgn rezeki itu dr Allah dan stiap yg berlaku itu pasti ada hikmahnya.

masa cuti summer 2010,untuk bdak2 timur tgh espcially egpyt ni
e,mmglah akan cuti at least 3 bln.
cuti musim panas namanya.dan sgtlah mnjadi adat utk student2 cnie beramai2 pulang ke mlysia utk mghbiskan cuti masing2 bersama keluarga terchenta.

namun,bg diri ini,keluarga tidak memberi lampu hijau utk pulang.disuruhnya menuntut ilmu apa yg ptot di sini dan mmndangkan juga kakak aku akn berkhwin pada bulan 12 tu,so aku pon korbankan cuti summer aku di egypt utk aku pulang pd bln 12 tu.paham kah??ayat berbelit2.cuba baca lg sekali utk lebih memahami hahahahha
aku sbgai anak yg menurut perintah,aku berjaya ber`Ramadhan` dan berhari raya di sini tnpa keluarga di sisi.ohhhh sungguh syahdu.ecewah mcm org lain xpenah plak.
besala anak bongsu mmg ceni,manjaaa lebih(ayat my siblings) tp alhamdulillah,ramadhan kt cnie mmg best,tarbiyah yg mmg mantap.cuma raya la xberapa best sbb xdak family kan.kawan2 pon rmai kt msia.tp xpa.steady ja.
ehhh nk cita apa nie sebenaqnya??haaaa....ok2.

smpai ja bln 12 tu,exactly on 21/12/2010,aku pulang ke msia dgn hati riang gumbira mau berjumpa pelok cium family terchenta.mmg best arh.mcm 20 tahun xjumpa punya gaya.aku blik tgok akak aku kawen(sila baca entry ini)
time tu semua adik beradik ada,best sgt!seronok smpai xhengat kelas sdg berjalan seperti biasa di mesir.xpaala,pengorbanan nk tgok hari bhgia kakak tersyang kan.berbahagia punya berbahagia,tibalah tarikh 7/01/2011.ouhhh i have to go back to egypt!!blik exam pla
k tu,aduhhh betapa beratnya hati ini,namun langkah terpksa diatur juaa...perjuangan perlu diteruskan.bubye malaysia.

smpai di egypt,aku dismbut dgn penuh gelak tawa oleh kak sop,dba n nasir.aku gelak jugak la bersama mereka tp dlm hati,haaaaaa kau,teriak kot.teringat rumah!!!!hahahahah gila manjaaaaa
smpai bilik,dba cita mcm2.subjek nie ceni,org nie ceni,org tu mcm tu,haaaa lagilah down.rasa mcm ketinggalan gilaaaa.time tu plak bru ptus chenta(ok tokok tmbah yg ini) perghhhhhh perasaan serabut nyok nie hanya Allah ja yg tau.tiap hari kol mama triak2...adesss...mau makan 2 3 hari jgk nk ok.brg pon k sop n dba kemaskan.terasa diri ini x berdaaya.baru ku tahu apa itu homesick.

3 minggu lepas itu,maka terjadilah riot kt egypt.rkyat mahukan hak mereka semula.maka semua wrga asing dh gelabah beruk termasuklah aku.tp boleh tahan dpt tgok kreta kebai 2 3 bijik lalu lalang,jet pejuang memanaskan enjin di udara dan terdgr beberapa das tmbakan ketika sdg tidur.boleh tahan kecut jgk.ok2 pasal riot nie kita crita pnjg lain kali.maka dgn kekecohan itu,kami semua pelajar mlysia dihantar pulang ke mlysia secara percuma chappp chappp.OPSSSS PIRAMID namanya.maka dlm masa sebulan,aku kembali semula ke malaysia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hohohhohohoho gelak besar.
Allah kabulkan doa aku utk cepat2 dpt bertemu semula dgn my family..thank you Allah!!!I LOVE U,I HEART U!!!alhamdulillah <3



semoga dapat dikaitkan dgn tajuk entry :)

p/s:sekali lg tidak mendapat lampu hijau untuk pulang this summer.
mmglaaa xdpt,dh 2 kali balik kot imtiyaz oiii.... ok bye.


imtiyazismail
10032011
03:20pm



2 comments:

syamimi omar said...

sekarang x dpt lampu hjau la..tggu 2,3 bln lg masa nk dekat posa mest dpt lampu hjau..klu x dpt mintak la 'green light'.=p...hahaha

imtiyazismail said...

hehehe...mcm xdpt jgk ja mie
yat dh siap bawak bju ghaya lg nie hohohho...berasa cnie la nmpk gayanya.... T.T