spagetti??

lama jugak xmenanam pokok kat taman nie
xdak benih baru la
hari nie baru dpt satu benih baru,baaaaeeeeeek punya!!!(sila bwat gaya dafi af)
harap2 mekar dgn jayanya,jom start menanam!!

dimulakan dgn bismillahirrahmanirrahim

semalam aku ngn diba tido sekatil
eh jgnla pikir pelik derr
kipas bilik buat hal,xnak swing
statik je,so kita org halakan jela kat 1 katil
so terpaksa la tido sesama(mcm xbiasa lak,sblum nie pon selalu ja)

ya Allah.masyaAllah
sebelum nk tido tu,bnyk btol songeh aku
begadoh xhengat doniaaaa dgn si diba
berebut territory(kawasan)nk tido
yela,sorang xleh kena sentuh langsong,melenting trus(aku la tu)
sorang lg plak dah mcm nk masuk dalam dinding dah,gerak ke tepi sbb xnak sentuh aku,takut kena marah nanti(diba)
nasib baik dinding kat ARMA ini solid,kalau x diba memang tido bilik sebelah la malam tu
sue yg ada dalam bilik kita orang tgh layan internet pon hairan tgok kita orang
begadoh mcm org gila

kalau depan mama nie,memang dah kena ligan(kejar) dengan penyapu lidi dah
last2,dua dua orang sunyi sepi
tido jugak akhirnya,smpai sue balik bilik dia pon kita org xsedar
penat btol kami mlm tu,penat bergaduh
tenganga dua2 org tido(ok tipu,mana nmpk nganga ke x,tengah tido)
tinggal x berdengkur ja(ini tipu jgk,mana dgar dgkur ke x time tido,tp btol la,kami x berdengkur ok)
dengkur nanti takut ganggu jiran sebelah,kak nah namanya

bangun pagi td,si diba bgun dulu

pastu aku pon ikut bgun,bukak mata jela
tp begolek lg ats katil,liat btol
tiba2 diba dgn muka separuh sedar,dia bercakap perlahan

"saya x sihat"

aku buat dek ja
jahatnya aku,kejam punya org,smbung tido

sbb dh xtau nak mimpi apa lagi,

aku buat kputusan utk bgun
tnpa gosok gigi,aku trus ngadap leptop,layan facebook
gila pengotor,anak saudara aku si jijah 5 tahun tu pon tahu bgun2 pagi kena gosok gigi dulu
xboleh wat teladan mak su ni

tengah asyik2 layan facebook
baru teringat peristiwa td
eh diba ckp dia xsihat td,boleh aku bwat dek ja
dahla semalam gado2 marah2 dia huhu
aku insaf sebentar................................

dari diagnosis dr imtiyaz dgn merasa2 dahi diba

"suhu badan roomate aku meninggi hari ini"

nmpk dan rasa mcm demam
tp dia kata td dia hanya selsema
aku angguk jela,badan dia,mana aku tau hahaaha
tp aku rasa btol,dgar bunyi sok sek sok sek
hingus la tu
.

berkat konsentrasi spenuhnya aku dlm kelas sivik dulu2
dan betapa sayangnya aku pada roomate aku nie
aku buatkan dia sarapan,aku tau dia xmkn lg
nk makan ubat,kena la makan ckit

buat lapik perut kan
aku letakkan juga 2 biji panadol dan segelas air suam

"diba,bgun...makan ubat"

diba terkebil2,trus bgun....

"huhu,terharu......"yg tu shja yg mampu dia tuturkan.

"habiskan,pastu mkan ubat,tido,selimut.kasi keluar peluh"aku memberi arahan mcm robot

sweating is important for cooling down our body

dah hbes smua,diba tido balik,kesian btol aku tgok
lemah ja....

dlm kepala otak aku,nak masak apa la tgh hari ni
roomate x sihat nie

xleh msak plik2,nanti btmbah teruk jadinya
ayam je ada,masak sup ssuai kot
last2 aku bwat keputusan,aku tnya tuan punya badan la

"bah,kau nak makan apa arr??aku nk masak nie"

diba yg tgh baring cepat2 membalas soalan aku

"ermmm....apa erh....."

...silence....


".......nk mkn spagetti lah..."

aku yg mula2 pndang leptop,trus pandang si diba dgn muka terkejut

"...spagetti???...xnak mkan nasi,sup2 ke?nk mkn spagetti??.."

"ye....."

"..ok!!!.."

diba2...hahahhaha

taste time suhu bdan kau meninggi memang hebat arrhhh
time suhu bdan kau ok2 xde plak kau nk mkn spagetti heheheheh
apapon,i love u larhhhhh!!=)



p/s:si diba dh kelihatan makin sihat...ada kt depan aku nie,tgh lyan cita korea..


imtiyazismail
150710
10:46 pm



4 comments:

farahnur said...

diba~~~ serious lawak gile la mengidam spagetti masa sakit. yat, kalau aku la boleh bikin pengsan terus dgn permintaan camtu. hihi

imtiyazismail said...

hahah diba mmg..
unpredictable lgsong...
nasib baek mood aku ok time tu
klau x mmg nahas arr si diba hahhahha

Sarah Mustaza said...

alalala....baiknye yat nih. sayang ngan diba ek. kalau yat demam, ape la yang yat mintak agak2nye kan? jangan mintak durian sudah... =P

imtiyazismail said...

mestila syg!!hehe
wahh klau kita demam..
demand lgi tgi..
diba,nak gi ct star hahaha
=p