stadium punya hal

haii kawan2!!=)
kita berjumpa lg utk cerita yg kesian kalinya
kali ini terasa nk cerita pasal pengalaman aku muda2 dulu
zaman jiwa kanak2 rebena bgun pagi layan katun teletubies
aku ni dulu atlit sekolah
xpercaya?

silalah percaya!!hoho
tp time sekolah rendah la
time sek menengah aku dh bersara
mklumla masuk sekolah agama,so xdak sukan olahraga

bola jaring ada la
lebih sopan dan lebih sesuai dgn pelajar bertudung labuh...

mungkin anda akan tidak percaya lg utk kesekian kalinya sbb aku adalah atlit olahraga.
pak cik mesin rumput padang sekolah pon dh kenai aku
aku selalu wakil sekolah acara pecut 100 meter,4x100 meter dan 4x200 meter.
fuhhh mmg heaven la benda2 mcm nie

sekarang nk bejalan pegi kuliah pon pikir 5 6 kali jugak
apatah nk lari pecut,jgn harapla.


dlm bnyk2 kenangan aku sbg atlit nie,ceh bajet glamur
takpa sekali sekala

satu cerita nie yg aku paling ingt,xpenah lupa walau setitik!
cerita dia mcm nie............

(sila bygkan wajah aku time drjah 6,seorang pengawas yg ketot,tiada jerawat)

time tu bru hbes sukan sekolah.
aku sapu emas 3 acara yg disebut td.
so xpa,wakil sekolah plak
pegi la lawan kt sekolah kebangsaan sultanah asma(5 bintang sekolah nie,smua awek)
lawan ngn atlit sekolah2 lain daerah kota star
xingt yg mana yg menang,tp ada la jgk menang.

xmenang buat rugi duit sekolah ja support makanan time tu
bila dah cmtu,kena la wakil lg ke peringkt strusnya
tp time tu aku drjah 6 tau
mmg gila sibuk ngn exam UPSR
pra-exam mcm2 ada
kepong 1,2,3,trial....

cikgu yg dok train kami berlari nie
cikgu mad noor nk bwak kami pegi belatih kt stadium alor star

aku mmg xcited gila ahhhh
org masok minang pon x excited ceni perasaanya
yela aku kan budak kampung,dpt msok stadium tu kira hebat arr
peluang tu dpt belatih kt stadium

kat sekolah track rumput ja
nie track stadium owwwww,warna merah lg

aku dh ckup bsedia dah nk pegi

surat kbenaran ibu bapa pon baba dah sign
restu dh dpt,tinggal tayar bas ja nk bergolek pegi stadium
sekali 2 hari sblum nak pegi,cikgu pelekat result kepong 2 kt dinding
subjek sains

imtiyaz ismail....................................................40
luruh jantong bergolek2 ats lantai bila tgok result nie
apesal 40 ja?failed kot
come on imtiyaz,UPSR dh nk dekat la

pe kes 40 ja??
down gila aku
xpikir bnyk dah,trus gi jumpa cikgu mad noor


"cikgu,sorila,saya xleh nk join arr pegi stadium esok lusa nie"

muka sedih menagih simpati

"la awat plak??rugila yat...."

cikgu jgn ckp aku triak,cikgu pon tau itu mmg minat aku,tp apakan daya,pelajaran pe
rlu diutamakan

"saya xleh la,result kepong xelok nie......."

cikgu mula phm.cikgu terima ja kptusan aku

aku berlalu pergi.mmg sedih gila time tu
balik rumah mengadu kt mama...
mama pon hairan,biar btol anak dia dpt 40 ja sains?

boleh mama gelakkan aku...
ma nie ksian la kat org,nk pi stadium nie!!!
tp aku pon hairan jgk sbenarnya,selalu ok ja.


esok tu aku gi jumpa sains,cikgu tgh mkn kt kantin

"cikgu,btol ka markah saya yg cikgu pelekat tu?"

"btoila....awatnya?"

"awat sy dpt 40 ja cikgu??"


xleh ckp bnyk,satgi teriak(nangis)

"tu la,yat jwb mcm mna?"

yela 6 tahun aku dok sek kebgsaan langgar,smua cikgu dh panggil aku yat...

"saya pon xtau....xpala cikgu"


snyum kt cikgu dan berlalu pergi

keesokan harinya...
aku hnya mampu pndang dari tingkap kelas kawan2 seperjuangan pegi belatih kt stadium

xpegi hantar dia org pon,sedih punya pasal
xpala..........bubye semua


time subjek sains
cikgu kasi balik paper sains

nk bincang jwpan...
inferens,hipotesis.pemboleh ubah...apa lagi tah subjek sains dulu2
aku cekap ja smua tu,mama baba hantar gi tuisyen lg

sekali dpt 40 hahahhahaah
kertas dh kt tgn aku,mmg btol
besar2 cikgu tulis markah aku...40!!!!
aku cek jela,mana yg salah nie

ehhh bnyk ja tanda nike(right)
bincang2 punya bincang,kira punya kira

total up smua,ha 40!!
tp......................
sepatotnya kena darab ngn 2,bru dpt mrkah btol

aku dgn bersemangat pegi trus kt cikgu.

"laaaa cikgu terlupa nk darab dgn 2 kt kamu yat.....80 ni,tinggi sekali la dlm klas"

syum ja kt cikgu..

padahal dlm hati,cikgu hantar saya pegi stadium sekarang jgk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


yeay menang!!!bersama alia..


geng2 seperjuangan...kat sekolah asma



baru smpai kt sekolah asma...ambil gmbar dulu


p/s:gambar kurang best....
ambil dari album dulu2

imtiyazismail
06072010
04:08am







2 comments:

tsam_ismail said...

hahahaah awat aku tatau pn ni?skema gila dpt 40 trus xmau p stadium.kepong ja.lex2 la.kah3.p lari lu nnt balik stdy la.hahaha

imtiyazismail said...

hg mana nak ingt kesah aku
drjah 6 kot time nie
ha la,bg aku,malu plak satg cikgu kta xreti ngaji galak nk pi belari lg hahahah
-aku kan skema dulu-