saya punya abang


(entry ini juga ditujukan khas kepada
cik kakak ibtisam)


alhamdulillah selesai juga aku menjamu diri aku dengan sedikit santapan rohani pada pagi itu.
aku termenung seketika.berfikir.malam semalam 27 Ramadhan.mungkinkah aku bertemu denganNya semalam,wallahualam.ini semua janji Allah.aku hanya mampu berharap.tiba-tiba teringin nak menjenguk di tingkap,menikmati keindahan pagi 27 Ramadhan di bandar Cairo.selalu mengendap-ngendap kat tingkap ni sebab nak usha ustaz kat bangunan sebelah ja.gila tak bertamadun.yang ustaz-ustaz tu pon sapa suro dok bergayut kat tingkap.kan dah kena usha.pagi ini aku dah insaf.tak nak buat lagi,biarlah mata ini memandang hanya pada yang halal dan suci bersih di sisi Allah.mudah-mudahan.MasyaAllah,tak sia-sia aku merajinkan diri aku menyelak langsir dan memandang ke luar.memang indah pagi ini.Allahuakbar.jarang nak nampak awan putih beratur-atur di atas sana,berarak-arak pergi ditiup angin dan pagi itu,udara memang nyaman dan sangat sejuk.kipas memang off.mesti kipas tu bersyukur gila aku bagi dia cuti.terpana aku seketika di situ.kalau diba ada ni,mesti dia excited lompat-lompat sampai syiling.memang cantik.apakah tandanya itu?mugkin....

bila dah tak tahu nak usha apa lagi,oxygen pagi tu pon aku dah hirup betul-betul,aku bergerak ke katil.kalau ikutkan hati ni,nak je lompat bum bum atas katil tu dan terus tidur,tapi aku ada kelas pukul 9 nanti.aku tak nak lambat seperti hari-hari lain,kesian ustazah.semalam tido setengah jam saja.aku cuba lawan perasaan itu dengan buat kerja sekolah yang ustazah bagi,kang tak buat kena berdiri atas meja,tak nak aku.budak-budak beli air sirap kat kantin tak beratur bolehla kena denda camtu.aku buat keja sekolah sambil baca buku.gila rajin kan aku?aku memang suka baca buka tu,tajuk dia mukabuku.
baca punya baca halaman utama dia,tiba-tiba ada orang kasi message kat facebook chatting.

weh mamat ni.mamat hensem ini!!aku rajin juga stalk facebook dia,dia makin buncit sekarang.tapi tetap hensem(mesti makin buncit kalau dia baca apa yang aku tulis nie).aduhhhh bulan puasa ni.arrhhhh layankan saja,bukan dosa.abang aku kot.tapi aku sentiasa berjaga-jaga kalau sembang dengan dia,dia ni masalah mental sikit sama ja macam sham.dari segi psychology,bila sembang dengan orang macam ni,kita pon kena jadi mental macam dia jugak.maaf kalau perbualan terdapat sedikit ketidak ajaran.hayatilah perbualan kami(maaf dialog dalam loghat kedah)


Justice:hepy besday,moga panjang umuq,murah rejeki
Aku:hoiii,silap orang kah? hahahaha bila masa pulak bufday aku nie hahahaha
Justice:eh hang bukan 6 sept ka?
Aku:sewel hahahaha 17 sept la
Justice:17 sept tu orang lain rasanya,
bukan arwah dah ka hang time 17hb tu
Aku:hang jangan doa gutu,jadi sungguh baru tau,dah tak dak adik comey macam aku nie
Justice:ada adik huduh macam sham pun kira jadila,adik ipaq macam shrek(arep)
Aku:kah2,adeh,tau kat sham nie...habeh hang
Justice:sham aka donkey
Aku:donkey suara sedap,fiona la dia,gemuk hahahaha
Justice:fiona bertukar jadi donkey
Aku:abang2
Justice:awat?nak menikah?
Aku:ishhh yang tu plak.
kak man kat rumah dah,hang bila nak balik ke pangkal jalan?
Justice:pangkal jalan cari tak jumpa,maklumla rumah dalam hutan
Aku:nampak sangat lama tak balik,baba tebaih habeh dah aih hutan tu
Justice:lama dah aku tak balik kedah,last balik 31ogos haritu (lerr mamat ni,hari nie baru 6 sept)
Aku:la yaka,ok la tu,aku 3 oct tahun lepas,waaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Justice:hang bukan orang rindu pun,tak balik pun tak pa
Aku:biaq pi la,aku rindu,aku kena la balik
Justice:lepas tu awat tak balik?
Aku:tak dak duit,mama tak restu aku balik,suro ngaji hahahahah
Justice:balik bukan naik duit,naik flight
Aku:memang la,ingat aku pilot ka,boleh free-free saja
Justice:balik mai,jadi laa restu tu,hat tak restu pun restu gak
Aku:nak dapat tiket flight bukan pakai ayaq liuq(air liur) huhuhuh
Justice:nak 1000 daya tak nak 1000 dalih
Aku:bulan 12 nie aku balik la,hang jangan rindu kat aku kahkahkah
Justice:semakin rindu semakin benci
Aku:cehhh tak pa tak pa
Justice:ada ustat kata,rindu seorang pompuan di mulut,rindu sorang laki di hati,leteran seorang pompuan di mulut,leteran seorang laki di hati
Aku:laki saja lagu tu,belagak tak mow ngaku btoi2 hahahahah kesian kak fira terseksa ngan hang hahahah
Justice:sebut pasai dia
Aku:ha awat wei,mengandung lagi ka?
Justice:petang ni nak pi shopping kat sogo huhu
Aku:cehhh,ingt ka mngdung lagi
Justice:dah la bajet sikit ja,sorang RM1500
Aku:ishhh sikit sangat tu weh,miskin dah ka hang la nie?
Justice:tu la pasai,wei,aku nk start kes dah nie,c u later
Aku:ok2..kim salam semua
Justice:kirim laa duit plak,asyik kirim salam ja
Aku:hang la kena kirim kat aku,aku tak dak duit,salam ja yg free,tak gado timbang dulu
Justice:ok laa,take care salam
Aku:ok2 insyaallah salam.


beginilah dialog kurang siuman kami pada pagi itu!!memang tergolek-golek aku gelak dengan ayat-ayat power abang aku.dia nie memang macam ni.abang aku ni memang kuat perasan,tengok dia pakai nama Justice.dia ni dari kecil bercita-cita nak jadi lawyer,tapi tulah,belajaq malasss!!!dapat kerja jadi cuci kat court pon jadi la kan??
siap perasan lagi nama dia masuk paper.padahal tu najib lain(sila klik)


ABANG!!!
TENKIU KERANA BERJAYA MENCERIAKAN HARIKU!!!!
ABANG YANG TERBAIK!!!!I LOVE U LAAHHHHH!!!



entry ini ditulis semata-mata untuk mendidihkan cik ibtisam si kakak dengan statement:


Justice:ada adik huduh macam sham pun kira jadila,
adik ipaq macam shrek(arep)


sham,relax sham.nanti aku suruh abang minta maaf kat hang hahahahah
sekian dahulu cerita kami.


p/s:aku tertidur juga selepas itu,bangun jam 9.15.terlambat juga.aku kena denda berjalan itik keliling asrama.

imtiyazismail
08092010
12:20am

2 comments:

tsam_ismail said...

wey awat xterasa apun wey..sbb aku rsa shrek and fiona comey apa.wahahaha.no hal lah..abang ni koi lama koi bahaya ish.balik nnt nak kna bg air yasin ni.hahahaha

imtiyazismail said...

tu la aku rasa kena bagi dia mandi ayaq bunga...dak pon rejam ja dalam kolah baba...biaq dia sedaq ckit...kahkahkah